Retelele sociale sunt dominate cateva mari nume pe piata, si toate se bazeaza pe continutul publicat si vizualizat de utilizatori.
Cea mai noua retea de socializare a venit insa cu o idee revolutionara! Ce-ar fi daca utilizatorii ar fi platiti in functie de postarile lor?
Ideea a fost lansata de cateva luni si de atunci numarul de utilizatori ai retelei profitshare a crescut in mod constant, ajungand in acest moment la peste 20.000. Conceptul revolutionar a fost inventat de o echipa de malaezieni, care s-au gandit la cea mai la indemana metoda de a atrage publicul: banii! „Vrem sa le dam inapoi ceva, sa ii rasplatim pentru continutul publicat” a spus unul din fondatori, Kenneth Ho.
S-au „inspirat” de la concurenta
La prima vedete „Gaption” arata precum un hibrid intre Facebook si Instagram, bazandu-se pe un mix de poze, texte scurte si linkuri catre alte site-uri. Permite reclame pentru produsele si serviciile oferite de utilizatori, adica pentru proprietarii unor afaceri, muzicieni sau artisti, de exemplu. Utilizatorii pot distribui aceste reclame, iar drept rasplata, atunci cand e efectuata o vanzare, Gaption ofera o parte din bani celor care au distribuit-o.
Platile nu se vor face in mod egal, asa cum era de asteptat. Criteriile depind de cati oameni au apasat butonul de Like sau au distribuit-o dupa ce au vazut-o la un anumit utilizator si, de asemenea, de cati au dat click. Utilizatorii obisnuiti pot castiga cativa dolari pe saptamana. Au nevoie doar de un cont personal, de unde isi pot retrage fondurile sau le pot folosi pentru a cumpara produse.
Majoritatea utilizatorilor noii retele sunt din SUA si Marea Britanie, dar deja s-au inregistrat primele conturi ale unor utilizatori romani. Avand in vedere succesul ideii, „inventatorii” intentioneaza sa introduca si grupurile private, pe baza unor subscriptii lunare sau anuale, adica contra-cost.
(M.N.)